Reklama w prasie przedwojennej - wystawa

Na przełomie XIX i XX w. przedsiębiorcy  zastanawiali się, jak dotrzeć do klienta i przekonać go do zakupu tego, a nie innego produktu. Z pomocą  przyszedł im jedyny wówczas środek masowego przekazu prasa - w której pojawiało się najwięcej reklam. 
Reklama miała promować towar, firmę, usługi wzbudzając u odbiorcy poczucie niezbędności i konieczności zakupu, a wszystko to, dla zwiększenia obrotów i zysków. Tym zadaniom podporządkowano wygląd i treść ogłoszeń. W reklamie sprzed stu lat rysunek upiększał anons lub ilustrował jego treść. Wraz ze zwiększaniem  możliwości technicznych reklamy stawały się ciekawsze. Zatrudniano osoby zajmujące się grafiką i fotografią. Umożliwiało to tworzenie reklam bardziej czytelnych i przyciągających uwagę. Proste ogłoszenia, składające się z kilku słów, zmieniły się w długie opisy produktów, z których można się było dowiedzieć o ich zaletach. Z czasem zaczęły pojawiać się również fotografie reklamowanych produktów.
Prezentowane na wystawie reklamy pochodzą z czasopism będących w zbiorach Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej  w Kielcach - "Tygodnika Ilustrowanego", "Ilustrowanego Kuryera Codziennego", "Bluszcza", "Świata", "Tygodniowego Pisma Ilustrowanego. 7 Dni".

Wystawę można oglądać w holu biblioteki na I piętrze do 11 stycznia 2020 roku.
Przyjdź i zobacz, co i jak reklamowano w przedwojennej  Polsce.
Zapraszają organizatorzy

Małgorzata Laliczyńska
Dorota Parkita
Elżbieta Woźniczka

Zapraszamy do galerii