Wirtualna podróż po Francji w ramach projektu “Podróże po Europie – poznajemy dziedzictwo cywilizacyjne Europy” w buskiej bibliotece

Wirtualna podróż po Francji w ramach projektu “Podróże po Europie – poznajemy dziedzictwo cywilizacyjne Europy” w buskiej bibliotece

23 listopada 2022 roku w buskiej filii Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Kielcach odbyło się drugie spotkanie z trzecioklasistami Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 1 w Busku-Zdroju w ramach projektu “Podróże po Europie – poznajemy dziedzictwo cywilizacyjne Europy”. Głównym celem projektu jest przybliżenie uczniom dziedzictwa cywilizacyjnego Europy i wartości zabytkowej najcenniejszych obiektów, jak również zapoznanie ich z wybitnymi postaciami: wynalazcami, pisarzami, malarzami i muzykami wybranego kraju.
Podczas pierwszego spotkania Ewa Tarapata, autorka i koordynatorka projektu, zabrała uczniów w wirtualną podróż po Polsce. Tym razem, podczas drugiego spotkania, zabrała uczniów w podróż po Francji, podczas której uczniowie odwiedzili najsłynniejsze miasta francuskie oraz ich zabytki, jak również poznali słynnych władców Francji, wynalazców i wybitne postaci z dziedziny kultury oraz poznali specjały kuchni francuskiej.
Wirtualnej podróży po słynnych zabytkach towarzyszyła recytacji wierszy przez uczniów m.in. o muzeum Luwr, wieży Eiffla, zamkach nad Loarą itp. Formą powtórzenia wiedzy przez trzecioklasistów o Francji było rozwiązywanie krzyżówki, której hasła były związane z jej historią, miastami i zabytkami. Uwieńczeniem spotkania była inscenizacja bajki jednego z najsłynniejszych francuskich bajkopisarzy – Charlesa Perraulta pt. Czerwony Kapturek, w trakcie której trzecioklasiści wcielili się w role bohaterów tej bajki i poznali jej fabułę.
Projekt “Podróże po Europie – poznajemy dziedzictwo cywilizacyjne Europy” doskonale wpisuje się w jeden z kierunków polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2022/2023, którym jest:

Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy, m.in. przez umożliwienie uczenia się języka łacińskiego już od szkoły podstawowej.

Wierzymy, że projekt ten przyczyni się do wzbogacenia wiedzy uczniów, dotyczącej dziedzictwa cywilizacyjnego Europy.

Ewa Tarapata