Jak rozwijać logiczne i abstrakcyjne myślenie u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym – na te pytania szukaliśmy odpowiedzi podczas warsztatów dla nauczycieli i rodziców, które odbyły się 29 kwietnia w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej im. Gustawa Herlinga-Grudzińskiego w Kielcach.
Nauczyciele przedszkoli, edukacji wczesnoszkolnej, świetlic, pedagodzy, logopedów oraz rodzice byli uczestnikami warsztatów “Pomyśl – ułóż – sprawdź”, które poprowadziła Dorota Marcinkowska z Wydawnictwa Epideixis.
– Jestem przekonana, że zdobyta dziś wiedza oraz praktyczne umiejętności będą pomocne w codziennej pracy pedagogów – powiedziała Marta Boszczyk, zastępca dyrektora biblioteki.
Jak podkreśliła Dorota Marcinkowska – materiały i pomoce Wydawnictwa Epideixis wspierają rozwój dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, mogą być nie tylko pomocą edukacyjną w szkole czy też podczas terapii pedagogicznej, ale także – zajęć domowych. Dzieci mogą również bawić się nimi samodzielnie.
Warsztaty skupione były na zaprezentowaniu narzędzi i sposobów rozwijania logicznego i abstrakcyjnego myślenia u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Ich uczestnicy zapoznali się m.in. z Systemem Edukacyjnym PUS, wykorzystującym naturalną zdolność dzieci do uczenia się przez manipulowanie, badanie i działanie, czyli przez doświadczanie.
Trenerka zaprezentowała także inne pomoce wspierającymi rozwój oraz proces edukacji dzieci, a także metody wspierania rozwoju umiejętności i kompetencji u dzieci.
Agata Niebudek-Śmiech